De reis - Reisverslag uit Cairns, Australië van Niek Weerink - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Cairns, Australië van Niek Weerink - WaarBenJij.nu

De reis

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

22 November 2012 | Australië, Cairns

De wekker was gezet om kwart over 6, rond 7 uur in de auto zitten en op naar Schiphol voor mijn grootste avontuur tot nu toe. Gelukkig vielen de beruchte files rond Amsterdam erg mee, en kwamen we zelfs een zeer bekende auto tegen in al het langzaam rijdend verkeer: de volgeladen Toyota van de familie ten Brinke! Nadat we de tassen hadden ingecheckt nog even een laatste kop koffie voor een lange tijd gedronken met het thuisfront. Hierna moesten de emoties stevig onderdrukt worden want het was eindelijk zo ver om door de douane te gaan. We hoefden niet lang te wachten en konden dus snel op ons plekje in het vliegtuig. We zijn ervan overtuigd dat de stoelen zijn gebaseerd op tuinstoelen met tuinkussens, maar tot onze verbazing zaten ze met een extra kussentje eigenlijk best wel goed. De vlucht verliep soepel, geen turbulentie of zoiets en ook het eten aan boord was wel goed te teren. We hoopten nog dat we de Himalaya uit ons raampje konden zien, maar helaas was het aarde donker en zaten we, of course, aan de verkeerde kant van het vliegtuig. Die 11 uur waren goed vol te houden, en we waren dus ook nog best positief toen we in Hong Kong aankwamen.

We hadden ons huiswerk gedaan, en wisten dat we wel wat van de stad wilden gaan zien. Na even zoeken kwamen we bij een balie terecht waar we voor 30 € pp. een 5 uur durende tour door Hong Kong konden boeken. De Chinese opa achter de balie zou die dag onze gids zijn. Tot onze verassing sprak hij redelijk goed Engels, en had zelfs een mening over de huidige situatie van Hong Kong binnen China. Wat ons het meest veraste was dat de man echt de grootste o-benen in de geschiedenis bezat! Het was niet netjes om er een foto van te nemen, maar we waren echt onder de indruk. De tour op zichzelf was verder wel leuk maar niet heel erg speciaal. Dit kwam helaas ook wel door het mistige weer waardoor sommige uitzichten dus wat minder waren. We hebben een van de grootste bruggen ter wereld gezien, zijn op de foto geweest met Bruce Lee op de walk-of-fame van Azië, hebben wierook gebrand in een oude tempel en zijn op de 100ste verdieping van het op 3 na hoogste gebouw ter wereld geweest. Dit was helaas niet zo heel spectaculair aangezien er dus een enorme laag bewolking was en het zicht op de 100ste verdieping dus maar zo’n 3 meter was. Eenmaal terug op de luchthaven begon de ellende van het lange wachten. Onze vlucht ging namelijk pas 7 uur later. Dus na wat gegeten te hebben zijn we maar bij een willekeurige gate op de bankjes gaan liggen om toch maar wat slaap te pakken. Ook de vloerbedekking bleek een goede plaats om even te chillen, de telefoons op te laden en om te ontsnappen aan het voortdurende omroepen van dingen in het chinees.

Toen we weer in het vliegtuig zaten, moesten we nog 9 uur vliegen voordat we dan toch EINDELIJK down-under zouden zijn. Ook deze vlucht werd half slapend doorgebracht en was ook wel goed vol te houden. Eenmaal in Cairns zijn we langs de wereldberoemde border security geweest, inclusief drugshond. Ondanks dat we eten, een zakmes en zanderige schoenen bij ons hadden mochten we gelukkig doorlopen. Helaas wachtte hier een volgende verassing: we konden pas om 10 uur worden opgehaald, en op dat moment was het kwart voor 8. Nog maar 2 uur wachten dus. Na nog 2x gebeld te hebben, en blijkbaar 1x het busje gemist te hebben waren we om 12 uur in ons hostel. Ook hier hebben we uit noodzaak nog 2 uur aan het zwembad gelegen voordat we onze kamer in konden. Na een powernap en wat eten zijn we nu tijd aan het rekken voordat we eindelijk, na ongeveer 50 uur weer een wat langere tijd kunnen slapen. En morgen gaan we maar eens op onderzoek uit in het centrum van Cairns!

Wordt vervolgd!

• 22 November 2012 - 13:30

Marjolein:

Jaaaaa Niek! Om de een of andere manier krijg ik hier nu mail van, maar des te beter want was heeeuul erg nieuwsgierig naar hoe je reis was gegaan! Super fijn dat alles goed is gegaan en toch vet dat je een stukje Azië hebt gezien. Heel veel plezier verder!! X

• 22 November 2012 - 20:27

Linda:

Niek! Je bent er eindelijk. Als het goed is heb je nu al een groot deel van je slaap gehad. Wel jammer dat het uitzicht zo tegenviel op dat hoge gebouw. Anders had je het zicht van Top of the Rock overtroffen!
    Nog even acclimatiseren en dan voor het eerst links rijden!

XXX

• 22 November 2012 - 21:20

Tante Ans:

Ha Niek! Fijn dat je goed bent aangekomen in Australië. Met veel plezier heb ik je verslag gelezen.
    We kunnen lekker meegenieten. Kijk alweer uit naar jullie volgende belevenissen.
    Groetjes van ons drieën!!
    Tante Ans

• 24 November 2012 - 19:29

Gerard Weerink:

Hallo Niek en Maartje
    Kunnen jullie al aan de verkeerde kant van de weg rijden

groetjes pa

Tags: Cairns