Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Niek Weerink - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Niek Weerink - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek

Door: Niek

Blijf op de hoogte en volg Niek

28 December 2016 | Nederland, Almelo

Omdat ik het vorige keer leuk vond om te doen en op verzoek van een aantal mensen heb ik toch maar besloten om weer een dagboek bij te gaan houden!

Morgen is het zo ver: de reis naar Tanzania gaat beginnen. De spanning is gek genoeg de laatste paar weken eerder afgenomen dan toegenomen. Ik heb zin om weg te gaan! Lise en ik hebben geprobeerd alles zo goed mogelijk te regelen van tevoren: accommodatie in Dar es Salaam en Dodoma en ook vervoer hier naartoe! We hopen dus dat we op Dar es Salaam iemand zien met onze namen op het bordje.

We vliegen met het luxe Qatar airways in 6 uur naar de hoofdstad Doha. Daar moeten we de nacht doorbrengen en vervolgens vliegen we in een uur of 6 naar de grootste stad van Tanzania: Dar es Salaam. Daar moeten we nog eerst 2 uur lang een visum aanvragen, waarna we naar een hotel ergens in de stad gaan. De volgende ochtend nemen we de bus naar de hoofdstad Dodoma. We hebben ons laten vertellen dat dit een luxe bus is, dus ik ben benieuwd wat we gaan aantreffen!

Het schijnt dat je in Tanzania redelijk goede toegang tot internet hebt, ook met telefoon. Als dit klopt zal ik proberen elke week wat te schrijven en wat foto's te uploaden!

Safari njema!

• 29 December 2016 - 10:50

Ursula Van Dam :

Hey Niek,
    Heel veel plezier en een goede reis gewenst.
    Zeer benieuwd naar je reisverslagen.